Koju vrstu nagradne igre i mehanizam odabrati?

Jedan od prvih koraka u organizaciji nagradne igre je odabrati mehanizam. Načina za prijavu je mnogo, a u nastavku donosimo opis četiri najčešća:

SMS nagradna igra

SMS je jedan od najpopularnijih načina prijave na nagradnu igru. Sudjelovanje je jednostavno – dovoljno je poslati SMS s potrebnim podacima na poseban kratki broj.

U Hrvatskoj se prijave za nagradne igre šalju na brojeve od 5 znamenki oblika 60xxx, a cijena poslanog SMS-a je 0,32 EUR.

Većinu naših nagradnih igara provodimo na lako pamtljivom broju 60777.

Nakon uspješnog slanja SMS-a, sudionik u roku nekoliko sekundi prima povratni SMS s potvrdom o sudjelovanju. Povratni SMS je dobra prilika za slanje poveznice na pravila nagradne igre i podsjetnika da je potrebno sačuvati račun (ako je to predviđeno pravilima).

Glavna prednost SMS nagradne igre je jednostavnost i dvosmjerna komunikacija – sudionik odmah dobiva potvrdu da će njegova prijava sudjelovati u izvlačenju.

Online nagradna igra

Kod online nagradne igre sudionici se prijavljuju ispunjavanjem obrasca na internetskoj stranici. Najčešće je to službena stranica priređivača ili poseban microsite za nagradnu igru.

Ako se online obrazac objavljuje na stranici priređivača, može se objaviti u rubrici s novostima ili kao posebna odredišna stranica – (landing-page).

Pri dizajnu i programiranju obrasca potrebno je uzeti u obzir specifičnosti nagradne igre. Nije preporučljivo koristiti gotova rješenja i obične kontakt obrasce. Treba pripaziti na:

  • Mobile first – Većina korisnika će obrazac ispunjavati na mobitelu. Svaki dio obrasca mora biti prilagođen mobilnom prikazu.
  • User friendly – Obrazac mora biti intuitivan i jednostavan za ispunjavanje. Vodimo računa o poljima za koja želimo ili ne želimo autocomplete funkciju, kao i o odgovarajućem tipu polja. Na primjer, za upis broja mobitela potrebno je odabrati “tel” tip podatke kako bi sudionik na mobitelu automatski dobio numeričku tipkovnicu za lakši unos.
  • Obavezna polja – Slanje prijave mora biti omogućeno tek nakon ispunjavanja svih podataka koji su navedeni u pravilima nagradne igre. Ovako ćemo smanjiti broj nepotpunih i nevažećih prijava.
  • Sigurnost – Kod nagradnih igara obično prikupljamo različite kategorije osobnih podatka. Sigurnost ima najveći prioritet i zato je prilikom programiranja obrasca potrebno poduzeti odgovarajuće mjere kako bi se zaštitili osobnih podaci sudionika.
  • Obrada pogrešaka – Obrazac dati preciznu informaciju ako se pojavi pogreška prilikom prijave. Ovo je posebno važno za pozadinsku provjeru, na primjer za slučaj da je isti broj računa ili kod već prijavljen.
  • Potvrda primitka – Sudioniku se mora prikazati potvrda da je prijava uspješno primljena.

Kuponska nagradna igra

U kuponskim nagradnim igrama sudjelovanje se ostvaruje ispunjavanjem kupona i ubacivanjem u kutiju ili slanjem poštom. S obzirom na to da su ovo dvije različite podvrste, pojasnit ćemo tko i zašto koristi ovakav mehanizam.

Nagradnu igru u kojoj je potrebno ispuniti kupon i ubaciti ga u kutiju najčešće provode tvrtke koje imaju vlastitu prodajnu mrežu, na primjer lanci prodavaonica. Ovaj mehanizam nagradne igre u pravilu će rezultirati najvećim brojem prijava, ali ima puno nedostataka. Logistički je izazovno jer svako prodajno mjesto mora imati kutiju, kutije moraju biti na vidljivom mjestu, a svaka kutija predstavlja bazu podataka. To znači da bi trebalo voditi evidenciju o tome kako se postupa i tko je odgovoran za svaku pojedinu kutiju i paziti na sigurnost tih podataka.

Nakon što kutije stignu na centralno mjesto za izvlačenje, prije izvlačenja je potrebno provjeriti jesu li stigle sve kutije. Prijave se moraju dobro promiješati radi ručnog nasumičnog izvlačenja. S obzirom na specifičnosti retail sektora, vrlo je izazovno ovakvu vrstu nagradne igre provoditi na transparentan način, a kompleksnost je veća s većim brojem prodajnih mjesta. Ovaj mehanizam je zato preporučljiv za lokalne nagradne igre – na primjer, pri otvaranju nove prodavaonice.

Nagradne igre u kojima je potrebno ispuniti kupon i poslati poštom najčešće provode tiskani mediji s ciljem povećanja prodaje. Kupci moraju sakupiti određeni broj kupona, što znači da će neke dnevne novine kupovati više puta tjedno, ponekad čak i svaki dan. Iako ovakvih nagradnih igara ima sve manje, medijima je relativno jednostavno nabaviti nagrade koje mogu kompenzirati za oglasni prostor.

Nagradna igra s automatskim sudjelovanjem

Nagradne igre s automatskim sudjelovanjem su one u kojima kupac ostvari uvjet iz pravila, a proces slanja prijave je automatiziran. Važno je napomenuti da svejedno mora postojati privola za sudjelovanje u nagradnoj igri, odnosno sudionik mora dati pristanak.

Ova vrsta nagradne igre većinom predstavlja dodatnu pogodnost za korisnike i ima za cilj nagrađivanje vjernosti. Dva su najčešća primjera:

  • Kartičari i banke – Korisnik kartice mora napraviti registraciju na internetskoj stranici. Nakon uspješne registracije svaka transakcija karticom automatski ulazi u izvlačenje za nagrade.
  • Loyalty programi – Član loyalty programa unutar mobilne aplikacije ili na internetskoj stranici daje pristanak za sudjelovanje i svakim korištenjem loyalty kartice automatski ostvaruje ulaz u izvlačenje (ako je ispunio uvjet iz pravila, na primjer transakciju u određenom iznosu).

Koji je najbolji način prijave na nagradnu igru?

Svaki način prijave ima svojih prednosti i nedostataka, a odabir mehanizma ponajviše ovisi o specifičnostima brenda – tko su kupci ili korisnici, postoji li rizik od prevare, koliko često koriste proizvod ili uslugu.

Osim ove četiri vrste, postoje i drugi slični načini prijave – na primjer možemo koristiti WhatsApp chatbot za dvosmjernu komunikaciju i primanje prijava, kupci mogu izrezati barkod s ambalaže i poslati poštom.

Često koristimo kombinaciju nekoliko različitih načina prijave kako bismo omogućili sudjelovanje širokom krugu ljudi, a izvlačenje se provodi iz objedinjene, centralne baze prijava.